Breaking Ideas

Breaking news står der altid og blinker på skærmen når det sidste nye melder sig. 1930’ernes depression affødte en kolossal vækst i ny forskning, ny kunst og nye forretningsideer. På samme måde vil denne recession – og nu lavkonjunktur – afføde en kolossal mængde af nye idéer. Nogle af dem er rentable, nogle er rebelske og nogle er rablende.

Skærmbillede 2010-04-22 kl. 11.28.18


Breaking Ideas handler om at publicere nye idéer. Som inspiration. Inspiration til dem, der ønsker at tjene penge her og nu. Inspiration til dem, der gerne vil lave om på noget, og inspiration til dem der er ude på noget. Breaking Ideas of today are the Breaking News of tomorrow.

Formatet er afprøvet i kampagnen “100 dages begejstring”, hvor jeg tidligt i finanskrisen fokuserede udelukkende på virksomheder, der havde oplevet fremgang, mens andre havde oplevet modgang. En gang om dagen blev der publiceret en tekst.

Nu er vi ovre det værste, og nu skal vi sikre, at for mange ikke falder tilbage til vante mønstre. Derfor gælder det om at være generøs med idéudvekslingen.

Breaking Ideas har tændt radaren for alt det nye, der sker på alle leder og kanter. I alle slags miljøer. På alle kontinenter.

Mark Twain sagde: “Du må undskylde brevet blev så langt, men jeg havde ikke tid til at skrive det kortere.”

Ideerne bliver formidlet i en koncentreret form, så det maksimum tager tre minutter at læse. Og publiceringsformen vil både ske her på bloggen, Facebook i gruppen Breaking Ideas og Twitter med #breakingideas

Leave a Reply