Virkeligheden er alt for ofte banal. I virkeligheden skyldes den succes min roman ‘Tempo’ har haft på en række danske arbejdspladser, at boghandlerne ikke gad tage den ind. De brød sig ganske enkelt ikke om omslaget. Jeg var ellers vild med det. Jeg er også vild med det nye omslag på 2. oplag.
Men boghandlerne vendte tommelfingeren nedad, så da jeg debuterede 27. september 2010 stod den flotte grønne bog i så få boghandlere, at salget med et slag blev fordoblet, da Easyfood købte en kasse bøger til medarbejderne.
Direktør Flemming Paasch kunne nemlig godt se fidusen i en læseklub, da jeg foreslog det. Og det har 10 andre chefer også kunnet. ‘Tempo’ er nu blevet læst på 11 forskellige virksomheder.
Og på Easyfood har det ført til en kulturændring. De læser løs nu. Deres bogklub får hele tiden flere medlemmer og de har læst mere end seks bøger i bogklubben. Og folk der ikke har rørt en bog siden folkeskolen, har fået mod på at læse bøger igen. Det er jeg særlig stolt over.
Nicklas Lind Hansen har nu i sit elitemodul-speciale fra kandidatuddannelsen i virksomhedskommunikation på Syddansk Universitet sat en tyk fed streg under min fornemmelse.
Læseklubber på jobbet fører både til øget kreativitet blandt medarbejderne, men de styrker også relationerne på tværs af organisationen.
Hvis du har lyst til at høre mere om, hvordan man etablerer en læseklub, møde mig samt høre Nicklas Lind Hansens bud på de større perspektiver ved at gå i gang, så tager Nicklas og jeg ud og besøger virksomheder og konferencer i den kommende tid. Nedenfor kan du læse hele elitemodul-specialet.
Og så meldte 12. virksomhed sig. Velkommen til medarbejderne på Isabella.